Laatste nieuws en blog
Blijf altijd op de hoogte


Bijzondere initiatieven

Nieuwe vestigingsmanager Wim de Hoogt wil Toyota ATS Nieuwegein laten schitteren.

Als nieuwe vestigingsmanager van Toyota ATS Nieuwegein heeft Wim de Hoogt één belangrijk doel voor ogen: nóg meer klanten trekken. Dat doet hij onder meer door de showroom weer ‘sexy’ te maken en een letterlijk kijkje achter de schermen te geven.

De passie voor auto’s heeft Wim altijd gehad. ‘Ik was als kind al veel met auto’s bezig en ik kan nu nog steeds heel erg genieten van bijzondere exemplaren.’ Toch zag het er niet naar uit dat hij in de autobranche ging werken. ‘Ik heb diverse banen gehad: van verkoper bij EDS waarbij ik verantwoordelijk was voor de NS, tot eigenaar van een detacheringsbedrijf. Ook ben ik eerder filiaalmanager geweest bij de Kooijman-vestiging in Utrecht. Ik had destijds nog weinig ervaring met de branche, maar wist wel hoe ik met klanten en mensen om moest gaan. In 2005 kreeg ik een herseninfarct. Na mijn revalidatie, ging ik aan de slag bij het ICT-bedrijf van mijn vrouw. Maar ondertussen bleef de autobranche en Toyota mij trekken.’

Kijkje in de keuken

Vanaf 5 juli is Wim fulltime vestigingsmanager en gaat hij aan de slag met een bomvolle activiteitenkalender. ‘Ik heb er zin in! We hebben leuke initiatieven bedacht om meer klanten te trekken. Door onder andere internet hebben autodealers last van teruglopende klantbezoeken. Je moet meer doen om klanten naar je toe te trekken en laten zien wat je te bieden hebt. Daarom organiseren we na de zomer een zogenoemd ‘Kijkje in de keuken’. We nodigen mensen uit in de werkplaats en laten ze zien wat er met hun auto gebeurt. Wat houdt een grote beurt in? Waarom heb je winterbanden nodig? Het is vooral om aan te tonen dat we een specialistisch bedrijf zijn, dat gedegen advies geeft en niemand voor de gek houdt.’

‘We trekken alles uit de kast om meer klanten naar de showroom te trekken’


Enthousiasme

Wim wil klanten ook enthousiasmeren met nieuwe uitvoeringen van onder andere de Toyota RAV4 en Toyota Aygo. ‘Er mag in de showroom ook wat meer kleur bij, het is nu veel zwart en grijs. Toyota is zo’n mooi merk, dat mag gezien worden.’ Daarnaast heeft de vestigingsmanager plannen om nieuwe merken aan de tweedehandssectie toe te voegen. ‘Denk aan BMW, Audi, Volkswagen en Mini. Dat zijn auto’s die weer een ander publiek trekken. En ook voor deze tweedehandsauto’s kun je bij ons terecht voor onderhoud. We hebben monteurs die alles kunnen. Al tijdens mijn eerste dagen hier ben ik erachter gekomen hoe professioneel de medewerkers zijn. Ik wil het met hen samen oppakken. De chef werkplaats heeft immers meer verstand van auto’s dan ik. En dan weet ik ook zeker dat het gaat lukken om verder te komen. Nieuwegein is een groeimarkt, onze locatie is super. Ik ben heel enthousiast, en ik weet uit ervaring dat je met enthousiasme heel ver kunt komen!’

Terug naar overzicht